What impact does our food have on the environment?

Beelong, the reference indicator in terms of sustainable food for catering and the food industry.

About the Beelong indicator

The Beelong indicator grades the environmental impact of food on a scale from A to G. It is designed to provide caterers and buyers with environmental information on food products, and give them an additional criterion for making their purchases in full knowledge of the facts.

View more

Our services

Product evaluations

Brands and distributors – innovate and communicate the environmental impact of your products in your catalogues, in online stores, on packaging or other communication supports.

Diagnosis

Restaurants – measure the impact of your food purchase policy, highlight your good practices, benefit from tailored advice and communicate!

Consulting

Benefit from our expertise in the catering, food or distribution market when developing your projects.

Web application

Simply collect the information on food products to measure, interpret or monitor your environmental performance and objectives.

Food guides

A useful, ergonomic tool, guides to seasonal produce, labels and endangered species, designed specifically for chefs and professional buyers.

See all the services

3 complementary areas

Brands and distributors

Beelong grades your products from A to G according to 5 groups of criteria. Distributors and brands can thus display their products’ grades online, in their catalogues, on packaging or on other communication supports to give proof of transparency and respond to the new needs of caterers, consumers and authorities.

Restaurants and buyers

Beelong analyses each food product purchased by your kitchen, offering you a global view of your buying policy, concrete and adapted solutions, and communication elements to highlight your good practices. An approach allowing you to measure and reduce your environmental footprint whilst controlling your costs.

Public authorities and businesses

With a database of more than 40 000 food products and sound experience on the ground, Beelong provides you with both quantitative and qualitative information on the Swiss food market, along with tailored advice on project implementation and monitoring.

A few figures

49990

Products evaluated by Beelong

18000000

Meals served impacted by Beelong

120

Restaurants, brands and distributors committed with Beelong

Latest news!

ActualitéBeelongBlogFeatured PostsIndustrie
« Know what you eat », tel est le slogan de l’entreprise agroalimentaire DELICA qui présentera tout prochainement  ses produits avec l’indicateur Beelong sur Saviva! 15 May 2019

« Know what you eat », tel est le slogan de l’entreprise agroalimentaire DELICA qui présentera tout prochainement ses produits avec l’indicateur Beelong sur Saviva!

La collaboration avec Beelong va permettre aux clients de DELICA de faire des achats responsables et d’être sensibilisés à de nouvelles valeurs, aussi fondamentales pour la génération de demain que pour le futur du secteur agroalimentaire.

ActualitéBeelongBlogFeatured PostsIndustrieLabelsPresse
Le label carbone entre chez les cuisiniers – Le Temps 14 May 2019

Le label carbone entre chez les cuisiniers – Le Temps

Après la gastronomie, la start-up vaudoise Beelong veut évaluer tous les étalages. Les choses évoluent petit à petit: la transparence est devenue plus importante qu’une mauvaise note écologique, selon son cofondateur Mathias Faigaux

ActualitéBeelongBlogFeatured PostsIndustrie
Culturefood facilite les achats responsables : Eldora magazine, Pulpe 24 May 2018

Culturefood facilite les achats responsables : Eldora magazine, Pulpe

« Choisir le bon produit, c’est avoir accès aux bonnes informations. Grâce à notre partenariat avec Beelong, nos clients peuvent faire leurs achats sur notre shop-Pro en toute transparence en tenant compte de l’impact environnemental des fruits et légumes. La note écologique des achats figure également sur le bulletin de commande, de livraison ainsi que sur la facture finale », explique Christophe Marmy, directeur des achats de Culturefood.

BeelongBlogFeatured PostsIndustryNewsPress
Des achats transparents avec Bischofszell Produits alimentaires SA 26 February 2018

Des achats transparents avec Bischofszell Produits alimentaires SA

Bischofszell Culinarium est le premier prestataire à miser sur l’entière transparence des achats au niveau de la restauration.

Participating restaurants

Université de Lausanne, l’Unithèque (la Banane)
Ecole d’Agriculture du Valais, Châteauneuf
CVE de Montelly, Lausanne
CVE de Valency, Lausanne
APEMS de Prélaz, Lausanne
CVE de Grattapaille, Lausanne
Hôpitaux Universitaire de Genève, Genève
Stadtspital Triemli Zürich
Foyers de la Ville de Bulle (FR)
Réseau Santé de la Glâne (FR)
Bureau International du Travail, Genève

Products

Culinarium Brocolis 40 – 70 mm
Pommes râpées
Pommes frites, coupe fine (7.8 x 7.8 mm)
Crevettes Black Tiger, crues, décortiquées, 21 – 25/lb
Huile de Colza Holl
Huile de Tournesol
Purée de tomates séchées à l’ail
DICIFOOD lentil
DICIFOOD lax seeds