What impact does our food have on the environment?

Beelong, the reference indicator in terms of sustainable food for catering and the food industry.

About the Beelong indicator

The Beelong indicator grades the environmental impact of food on a scale from A to G. It is designed to provide caterers and buyers with environmental information on food products, and give them an additional criterion for making their purchases in full knowledge of the facts.

View more

Our services

Product evaluations

Brands and distributors – innovate and communicate the environmental impact of your products in your catalogues, in online stores, on packaging or other communication supports.

Diagnosis

Restaurants – measure the impact of your food purchase policy, highlight your good practices, benefit from tailored advice and communicate!

Consulting

Benefit from our expertise in the catering, food or distribution market when developing your projects.

Web application

Simply collect the information on food products to measure, interpret or monitor your environmental performance and objectives.

Food guides

A useful, ergonomic tool, guides to seasonal produce, labels and endangered species, designed specifically for chefs and professional buyers.

See all the services

3 complementary areas

Brands and distributors

Beelong grades your products from A to G according to 5 groups of criteria. Distributors and brands can thus display their products’ grades online, in their catalogues, on packaging or on other communication supports to give proof of transparency and respond to the new needs of caterers, consumers and authorities.

Restaurants and buyers

Beelong analyses each food product purchased by your kitchen, offering you a global view of your buying policy, concrete and adapted solutions, and communication elements to highlight your good practices. An approach allowing you to measure and reduce your environmental footprint whilst controlling your costs.

Public authorities and businesses

With a database of more than 40 000 food products and sound experience on the ground, Beelong provides you with both quantitative and qualitative information on the Swiss food market, along with tailored advice on project implementation and monitoring.

A few figures

44145

Products evaluated by Beelong

18000000

Meals served impacted by Beelong

112

Restaurants, brands and distributors committed with Beelong

Latest news!

BeelongBlogFeatured PostsNews
De nouveaux services pour les distributeurs et marques de produits alimentaires dès 2017 23 November 2016

De nouveaux services pour les distributeurs et marques de produits alimentaires dès 2017

Communiquer sur la durabilité des produits alimentaires que vous distribuez, c’est désormais possible! En affichant la note de vos produits directement en ligne.

BeelongBlogFeatured PostsNews
Une application web pour les cantons et les communes 23 November 2016

Une application web pour les cantons et les communes

Depuis quelques mois déjà, Beelong met à disposition des cantons, des communes et des établissements qui le souhaitent, une application capable de gérer vos achats alimentaires et de visualiser vos résultats en temps réel. Cet outil est alimenté par une base de données de plus de 30’000 produits déjà analysés. 

BeelongBlogFeatured PostsNews
En 2017, Beelong arrive en Suisse allemande! 23 November 2016

En 2017, Beelong arrive en Suisse allemande!

La Suisse romande montre l’exemple depuis trois ans déjà en s’engageant pour la durabilité de ses cuisines collectives. Et en 2017, c’est au tour de la Suisse allemande d’adresser la problématique des achats alimentaires via un ambitieux plan de sensibilisation avec Zürich comme épicentre.

ProductsProduits
Le sucre suisse, populaire dans nos rayons… et dans l’industrie alimentaire? 9 November 2016

Le sucre suisse, populaire dans nos rayons… et dans l’industrie alimentaire?

Les marques suisses utilisent-elles aussi du sucre suisse? Le sucre, déjà très populaire sous sa forme cristallisée, est aussi largement utilisé par l’industrie alimentaire. Mais d’où vient-il?

Participating restaurants

Ecole hôtelière de Lausanne
Université de Lausanne, l’Unithèque (la Banane)
Service de l’agriculture du canton de Vaud, Morges
Ecole d’Agriculture du Valais, Châteauneuf
CVE de Montelly, Lausanne
CVE de Valency, Lausanne
APEMS de Prélaz, Lausanne
CVE de l’Ancien-Stand, Lausanne
CVE de Grattapaille, Lausanne
UAPE de l’Abricroque, Bassins
Hôpitaux Universitaire de Genève, Genève

Products

Les moutardes du Moulin
Huile de Colza
Huile de Colza Holl
Huile de Noix
Huile de Cacahuète
Huile de Noisette
Huile d’Olive
Huile de Tournesol
Huile de Sésame
Huile de Chanvre
Huile de Pépins de raisin
Sauce Ortiaz
Badigeon aromatisé
Raisinée raisin / pomme / poire
Vinaigre pulpeux aromatisé
Aigredou aromatisé
ECO Brocolis
Bio Brocolis
Culinarium Brocolis 40 – 70 mm
Brocolis 30 – 50 mm
Culinarium Épinards hachés (en portions)
Culinarium Carottes en rondelles
Épinards hachés à la crème (en portions)
Pommes râpées
Marrons entiers
Fresh Rösti
Copeaux de rösti
Pommes frites, coupe fine (7.8 x 7.8 mm)